3 Δεκεμβρίου,  Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία

Δράσεις που έγιναν στο σχολείο:

  • Προβολή βίντεο- τραγουδιού στη νοηματική γλώσσα
  • Χρήση ελληνικής νοηματικής γλώσσας (αλφάβητο - γραφή ονόματος μαθητών, λέξεις- ζώα, ημέρες, μήνες, λέξεις σχετικές με το σχολείο)
  • Ανάγνωση των χειλιών φορώντας ακουστικά για μείωση/απομόνωση του ήχου
  • Παρουσίαση κειμένου με παράλληλη μετάφραση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα
  • Παρουσίαση αντικειμένων που έχουν πάνω τους το σύστημα γραφής και ανάγνωσης των τυφλών (braille-μπράιγ).
  • Γραφή του αλφάβητου και των ονομάτων των παιδιών, χρησιμοποιώντας αυγοθήκες με μπίλιες
  • Εύρεση αντικείμενων, παιχνιδιών, φρούτων με κλειστά μάτια, χρησιμοποιώντας μόνο την αφή και την όσφρηση
  • Επίδειξη του χειρισμού των χρημάτων (π.χ. πως ξεχωρίζουν τα χαρτονομίσματα/νομίσματα οι τυφλοί).
  • Επίδειξη χρήσης μπαστουνιού τυφλών και συνοδεία τυφλών (περπάτημα μαθητών σε διάδρομο με εμπόδια με κλειστά μάτια)
  • Χορός των μαθητών με τα χέρια πίσω και σηκώνοντας το ένα πόδι (κουτσό)
  • Προβολή βίντεο ατόμων χωρίς χέρι ή πόδι που χορεύουν
  • Γραφή/ζωγραφική κρατώντας το μαρκαδόρο με το στόμα και έχοντας τα χέρια πίσω
  • Κόψιμο με ψαλίδι, φορώντας γάντι φούρνου
  • Συζήτηση- ερωτήσεις
  • Ομαδικά παιχνίδι ανά τάξεις (τυφλόμυγα, γκόλμπολ, καθιστό βόλεϋ)