3 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία
Δράσεις που έγιναν στο σχολείο:
- Προβολή βίντεο- τραγουδιού στη νοηματική γλώσσα
- Χρήση ελληνικής νοηματικής γλώσσας (αλφάβητο - γραφή ονόματος μαθητών, λέξεις- ζώα, ημέρες, μήνες, λέξεις σχετικές με το σχολείο)
- Ανάγνωση των χειλιών φορώντας ακουστικά για μείωση/απομόνωση του ήχου
- Παρουσίαση κειμένου με παράλληλη μετάφραση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα
- Παρουσίαση αντικειμένων που έχουν πάνω τους το σύστημα γραφής και ανάγνωσης των τυφλών (braille-μπράιγ).
- Γραφή του αλφάβητου και των ονομάτων των παιδιών, χρησιμοποιώντας αυγοθήκες με μπίλιες
- Εύρεση αντικείμενων, παιχνιδιών, φρούτων με κλειστά μάτια, χρησιμοποιώντας μόνο την αφή και την όσφρηση
- Επίδειξη του χειρισμού των χρημάτων (π.χ. πως ξεχωρίζουν τα χαρτονομίσματα/νομίσματα οι τυφλοί).
- Επίδειξη χρήσης μπαστουνιού τυφλών και συνοδεία τυφλών (περπάτημα μαθητών σε διάδρομο με εμπόδια με κλειστά μάτια)
- Χορός των μαθητών με τα χέρια πίσω και σηκώνοντας το ένα πόδι (κουτσό)
- Προβολή βίντεο ατόμων χωρίς χέρι ή πόδι που χορεύουν
- Γραφή/ζωγραφική κρατώντας το μαρκαδόρο με το στόμα και έχοντας τα χέρια πίσω
- Κόψιμο με ψαλίδι, φορώντας γάντι φούρνου
- Συζήτηση- ερωτήσεις
- Ομαδικά παιχνίδι ανά τάξεις (τυφλόμυγα, γκόλμπολ, καθιστό βόλεϋ)