Πρόγραμμα κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης:

 «Γνωρίζω τον εαυτό μου και τους άλλους μέσα από τη συνεργασία και το μοίρασμα».

 

Το πρόγραμμα κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης που πραγματοποιήθηκε στο σχολικό έτος 2018-2019 είχε ως στόχο,

  1. Ενσωματώνοντας τον βιωματικό τρόπο μάθησης στη σχολική τάξη, να συντελέσει  στην  ενεργητική συμμετοχή των μαθητών ώστε να αναπτυχθεί  η οικειότητα και η συνεργασία μεταξύ τους.
  2. Να  αναπτυχθούν οι επικοινωνιακές δεξιότητες των μαθητών, να εκπαιδευτούν οι μαθητές στην κατανόηση και διαχείριση του θυμού, ως ένας τρόπος ανάλυσης και διαχείρισης των προβλημάτων που προκύπτουν στη σχολική τους ζωή.
  3. Να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να μάθουν να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, κάτι που συμβάλλει στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης.
  4. Να ενισχύσουν την παρατηρητικότητα, την κριτική και θετική σκέψη ώστε να προαχθεί η συνεργατική διάθεση των μαθητών και η δημιουργία θετικού κλίματος στη σχολική τάξη, ως απαραίτητη συνθήκη για την αποτελεσματική μάθηση με βάση τα ερευνητικά δεδομένα.

Αξιοποιώντας αυτή την θετική εμπειρία για αυτή την σχολική χρονιά στο σχολείο ?ας πρόκειται να υλοποιηθεί Πρόγρα??α Αγωγής Υγείας (και ζωής)  ?ε τον τίτλο ΄΄Διαχείριση συγκρούσεων - σχολική δια?εσολάβηση ως τρόπος ειρηνικής επίλυσης διαφορών στο σχολείο΄΄. Το πρόγρα??α έχει ως στόχο την ενη?έρωση των ?αθητών για το θέ?α του σχολικού εκφοβισ?ού αλλά και την εκπαίδευσή τους ώστε να αναλάβουν ενεργό ρόλο «δια?εσολαβητή» για την επίλυση διαφορών ?εταξύ των συ??αθητών τους. Σκοπός είναι η ?είωση της σχολικής βίας σε όλες τις ?ορφές της.

Τι είναι δια?εσολάβηση; Η δια?εσολάβηση είναι ένας εναλλακτικός τρόπος επίλυσης ?ιας σύγκρουσης.  Ο θεσ?ός του ?αθητή - διαμεσολαβητή  άρχισε να εφαρ?όζεται ήδη ?ε επιτυχία σε σχολεία των Η.Π.Α. και της Ευρώπης και πιλοτικά στη χώρα ?ας.